Hoe een weekend weg met de VW California Camper eruitziet

Dé unieke vakantiebeleving die waarschijnlijk bij veel mensen op de bucketlist staat is toeren met een camper! Voor Corrie werd dit werkelijkheid door onze winactie op Facebook. Lees hier haar verhaal.

"Ik kon 't  niet geloven.... dat ik samen met mijn vriendin een camperweekend had gewonnen. Maar het bleek echt zo te zijn, wat een geluksvogels!"

"Ik kon 't niet geloven.... dat ik samen met mijn vriendin een camperweekend had gewonnen. Maar het bleek echt zo te zijn, wat een geluksvogels!"

"Vrijdagochtend konden we ons om 9:00 al melden bij CarNext in Breukelen. Daar kregen we van Björn een geweldige uitleg over het gebruik van de splinternieuwe camper. We hevelden onze inboedel/campinguitzet met dikke vesten, jassen en extra sokken over naar de camper en daar gingen we op pad met onze blitse camperbus.

Luifeltje uit en dak omhoog
Het was even wennen, maar rijden met een automaat is top! Na een aantal km op de snelweg reden we via de N-wegen, met een overheerlijke koffiestop in Montfoort, relaxed over binnen weggetjes naar Ouddorp. Daar hadden we onze eerste overnachting bij camping De Klepperstee, dicht bij het strand. We mochten de camper op een ruime plek installeren. Dat ging, mede door de geweldige uitleg van Björn en het reeds toegestuurde handleiding filmpje allemaal eenvoudig. Bij VW hebben ze daar goed over nagedacht. Luifeltje uit, stoeltjes en tafeltje uitgeklapt, dak omhoog en klaar waren we om onder het genot van een wijntje heerlijk te genieten in ‘t zonnetje.
Na een heerlijke middag/-avond begon ons slaapavontuur in het uitklapdak. Via de armleuning van de autostoelen konden we met onze lenige lijven deze slaapplek betrekken. Ook dat viel mee! Tot het moment, naarmate de nacht vorderde en het kouder werd. Het bleek de koudste septembernacht in 47 jaar... Maar dat mocht de pret niet drukken.

Stadscamping in Middelburg
De volgende dag scheen gelukkig het zonnetje weer om ons weer lekker bij op te warmen. Het ontbijtje werd genuttigd in het zitje rondom het keukentje wat ook van alle gemakken was voorzien. Uitschuifbaar tafeltje, kookplaatje, koelbox etc, alles werkte perfect. Na een stevig ontbijt vertrokken we naar onze volgende plek. Via de Brouwersdam en de Oosterscheldekering, waar opvallend veel campergenoten stonden, reden we naar de stadscamping in Middelburg. Vanwege de prachtige plek met uitzicht over het weiland, zijn we daar twee dagen gebleven. We boften extra met een eigen sanitaire voorziening, met douche, toilet én stroom voor ons meegebrachte Nespresso apparaat en waterkoker. De camping was op loopafstand van het centrum van Middelburg, dus al wandelend hebben we in Middelburg 's avonds een leuk café restaurant gevonden om een hapje te eten.De tweede nacht hebben we het dak naar beneden gelaten en op eenvoudige wijze de bedbank geïnstalleerd. Ook deze nacht was het weer koud, maar inmiddels wisten we hoe de kachel werkte en hebben daardoor beter geslapen.

Zeeuwse mosselen
Na weer een heerlijk ontbijt hebben we fietsen gehuurd en zijn we een rondje wezen fietsen in Walcheren. Waar we bij de Westkaap met uitzicht over de zee heerlijke Zeeuwse mosselen hebben gegeten. Na zo'n heerlijke fietstocht ging 't slapen ook veel beter en zijn we de derde nacht goed doorgekomen. Maandag regende het helaas, maar alles bleek waterdicht dus ook dat hebben we kunnen testen.Als afsluiter van deze reis zijn we via de boulevard van Vlissingen, waar we Michiel de Ruijter nog even hebben begroet, weer naar Breukelen gereden."

"Wat hebben we genoten van een geweldig weekend met deze prachtige camper. Het was een feestje om hiermee op pad te mogen. We zeggen voor herhaling vatbaar en kunnen het iedereen aanraden een keer hiermee op pad te gaan! Leasplan & Carnext Breukelen nogmaals onze hartelijke dank!"